środa, 23 kwietnia 2014
login:    hasło:     zarejestruj się
 
 
PRZEPISY     AKTUALNOŚCI     ZDJĘCIA     FORUM
 
 

Jogurt grecki

Tradycyjny jogurt grecki produkowany jest z mleka owczego. Ma charakterystyczną gęstą i kremową konsystencję. Skutecznie gasi pragnienie w upalne dni.

 

W stosunku do jogurtu naturalnego można stwierdzić, że jogurt grecki zawiera mniej węglowodanów oraz laktozy. Dzięki temu może być polecany osobom z cukrzycą oraz nietolerancją laktozy.

 

Istotne jest również to, że jogurt grecki zawiera 2 razy więcej białka. Jest to ciekawa alternatywa dla wegetarian, ponieważ w łatwy sposób mogą pokryć zapotrzebowanie dzienne na białko. Z tego też powodu, jogurt grecki zapewnia uczucie sytości na dłużej.

 

Jogurt w swoim składzie zawiera sporą ilość tłuszczów nasyconych, dlatego w ramach profilaktyki chorób sercowo-naczyniowych zalecamy wybieranie jogurtu z obniżoną zawartością tłuszczu.

 

Jogurt grecki ma mniej sodu oraz wapnia w porównaniu do jogurtu naturalnego. Wapń można uzupełnić dodając do jogurtu wszelkie nasiona, migdały, orzechy.

 

Uwaga! Sprawdzaj na etykiecie produktu, czy przypadkiem jogurt grecki nie jest czasem dosładzany.

 

Jogurt grecki jest bardzo dobrym produktem do eksperymentów w kuchni. Może być stosowany jako zamiennik masła, sera, majonezu, a nawet śmietany. Jest podstawowym składnikiem bardzo popularnego w Grecji sosu tzatziki oraz deseru z dodatkiem miodu tymiankowego.

Można z niego zrobić smaczny dip do warzyw oraz sos do sałatki ziemniaczanej, jajecznej, jarzynowej i do surówek.

 
 
kuchnia włoska kuchnia francuska kuchnia portugalska kuchnia grecka kuchnia hiszpańska